Uit ervaring weten we wat de belangrijkste vragen zijn die u voor ons kunt hebben. Om u zo snel en zo goed mogelijk van dienst te zijn, geven we in het overzicht hieronder antwoord op de meestgestelde vragen.
Er wordt nooit onnodig met uw auto gereden, enkel om het terrein beheersbaar te houden of om uw auto naar een andere locatie van hetzelfde parkeerbedrijf te verplaatsen.
Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.
Via Vliegen en Parkeren altijd! We werken enkel samen met betrouwbare aanbieders met veel ervaring. Onze betrouwbaarheid wordt onderstreept door onze klanten. Zij beoordelen Vliegen en Parkeren met ruim een 8,3!
Mocht u toch nog twijfels hebben, dan staat onze klantenservice altijd voor u klaar.
Uw auto staat op het beveiligde terrein van de parkeerplaats die u hebt geboekt. Voor een beter beeld kunt u de foto's van de parkeerplaats op onze website bekijken.
U kunt bij diverse parkeergelegenheden uw sleutels behouden. Dit kunt u in het zoekfilter invullen. Ook ziet u ziet u onder de naam van de parkeerplaats in de vergelijker een sleutelicoon staan, als deze service wordt aangeboden.
Parkeerplaatsen die geen sleutelbehoud aanbieden, doen dit enkel om het parkeerterrein beheersbaar te houden. Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.
We vinden het erg vervelend als u een klacht hebt over onze dienstverlening. We vragen u vriendelijk om deze zo snel mogelijk aan ons te melden, zodat we spoedig met een passende oplossing kunnen komen. Enkel schriftelijke klachten die binnen een termijn van 7 dagen na terugkomst worden ingediend, kunnen we in behandeling nemen.
Let op: u bent verplicht om eventuele klachten over de dienstverlening van de parkeeraanbieder (daaronder begrepen vermeende schades of diefstal) samen met de chauffeur direct bij het retourneren van het voertuig op het contract te vermelden. Anders mogen wij uw klacht helaas niet in behandeling nemen.
Uw autosleutels worden tijdens uw afwezigheid veilig bewaard.De meeste aanbieders hanteren dit beleid om verzekeringstechnische redenen en om het terrein beheersbaar te houden.
Onder het beheersbaar houden van het terrein wordt verstaan: auto's zo ruimte-efficiënt mogelijk parkeren en het eventueel verrijden van uw auto naar een andere parkeerlocatie of buffer van de aanbieder. De kilometerstand van uw auto kan daarom bij terugkomst enkele kilometers hoger zijn.
Gelukkig gebeurt dit zelden. Als dit onverhoopt toch gebeurt, raden wij u aan om de schade altijd direct ter plaatse te melden en foto’s ervan te nemen. Schade die achteraf gemeld wordt, kan helaas niet in behandeling worden genomen. Voor schade die is ontstaan wanneer u zelf hebt geparkeerd, is de parkeeraanbieder niet aansprakelijk.
Schade bij valetparking, ook hier geldt: meld schade altijd direct ter plaatse en neem foto’s van de schade. Schade die achteraf wordt gemeld, kan niet in behandeling worden genomen.
Het is gebruikelijk dat de parkeerplaats de kilometerstand opneemt en eventuele schade noteert op het formulier. Als u het prettig vindt, kunt u zelf natuurlijk ook foto’s maken.
Mocht er schade aan uw auto zijn ontstaan, dan dient u dit direct ter plaatse te melden en foto’s te maken. De verdere afhandeling verloopt dan tussen u en de verzekering van de parkeeraanbieder.
Meestal draagt de chauffeur bedrijfskleding. De chauffeur kan uw auto bovendien herkennen aan het kenteken op de reservering en zal u ontvangen op de afgesproken locatie. Wel is het van belang dat u een half uur voor u arriveert even telefonisch contact opneemt met de betreffende parkeeraanbieder.
De meest gangbare betaalmethoden worden aangeboden op Vliegen en Parkeren. Denk hierbij aan iDEAL, PayPal, VISA, Mastercard, Bancontact, SOFORT Banking en Giropay.
Alle parkeerplaatsen zijn in ieder geval beveiligd met een omheining en poort/slagboom. Aangezien de meeste parkeerplaatsen 24 uur per dag geopend zijn, worden deze ook automatisch 24 uur per dag bewaakt.