Reizen zijn er in vele soorten en maten, reizigers echter ook. In dit artikel kan jij ontdekken wat voor type reizigers je bent!
Op basis van het onderzoek dat Schiphol Airport deed, kunnen we vijf verschillende typen reizigers van elkaar onderscheiden. Welk type jij bent, lees je hieronder…
It’s all in the name… Deze actieve personen struinen graag rond op de luchthaven van Schiphol en hopen daarbij iets te beleven. De groep is herkenbaar in hun zoektocht naar gezelligheid. Vaak zijn deze reizigers terug te vinden in bars, restaurants of ze halen hun eigen alcohol in een van de vele vliegveldwinkels.
De meest tevreden reizigers behoren tot deze categorie. Zij klagen weinig over de drukte op het airport, maar genieten hier juist van! Ze zien het vertrek vanaf Schiphol op zichzelf al als een uitje en nemen hier ook rustig de tijd voor. Deze groep beleeft de heenreis op zijn gemakje, onder het motto: De vakantie is al begonnen. Volgens het onderzoek is deze groep passief, ze vinden wachten niet erg en kopen vaker parfum!
High-tech producten zijn niet voor deze groep weggelegd. Zij wensen geen self-service balies of de mogelijkheid tot een WIFI verbinding. Deze reiziger is juist op zoek naar offline informatie en daarover geven zij ook wat verbeterpunten. Bovendien, zij vinden reizen via het grote vliegveld spannend en voelen zich opgelucht wanneer ze door alle controles heen zijn. Ze houden de gate-info nauwlettend in de gaten en opvallend is: Zij maken nauwelijks gebruik van alle overige faciliteiten zoals winkels of restaurants.
De reizigers in deze categorie willen buitengewoon goed behandeld worden. Zij hechten waarde aan een hoog niveau van service, comfort en verwachten persoonlijke aandacht. Dit is de reden waarom deze reizigers veelal de businessklas boeken. Ze worden gezien als veeleisende personen en zien met name verbetering in loopafstanden, het horeca-aanbod, vriendelijkheid van het personeel en andere procedures.
In deze groep reizigers draait alles om efficiëntie. Zij zijn gericht op snelheid, zonder afleiding of vermaak. ‘’Men ziet de luchthaven als een busstation en het verblijf aldaar als een noodzakelijk kwaad. Men is er daarom het liefst zo kort mogelijk.’’ Deze groep reizigers vindt amusement, verwennerijen, sfeer, genieten en gezelligheid niet belangrijk gedurende hun reis naar het vliegtuig. Het is daarom niet vreemd dat zij weinig tot niets kopen op luchthaven Schiphol.
Wat opvalt in het onderzoek is dat de doelgroep voor een valetparking erg divers is. Bovenstaande consumenten vinden de valet parkeervorm allemaal interessant: ‘’Van prijsbewuste gezinnen tot luxe- en status georiënteerde zakenreizigers.’’
Let wel, de regel geldt: Hoe eerder de valet parking geboekt wordt, hoe voordeliger. Reserveer daarom nu alvast jouw parkeerplek voor je vakantie!
Bron: juni 2018, upinthesky.nl
We gebruiken cookies en vergelijkbare technieken zodat we u persoonlijker kunnen helpen. Naast functionele cookies, die ervoor zorgen dat de website goed werkt, plaatsen we analytische cookies om ervoor te zorgen dat de inhoud naar wens wordt geoptimaliseerd. Wilt u meer weten?
Lees hier alles over ons cookie beleid.